Jak zainspirowały nas „Dzieci z Bullerbyn”?

Wielu z nas bardzo lubi książkę Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn” i chętnie do niej wraca.  Kiedy więc podczas zajęć Klubu Miłośników Książek wybieraliśmy pozycję, na podstawie której przygotujemy zajęcia dla młodszych koleżanek i kolegów, najwięcej osób zagłosowało właśnie na tę lekturę. 8 stycznia, po kilku tygodniach przygotowań, zaprosiliśmy do biblioteki uczniów klasy IIIc i zaproponowaliśmy im zajęcia zainspirowane książką Astrid Lindgren.
Rozpoczęliśmy od przeczytania rozdziałów dotyczących sposobu spędzania Nocy Sylwestrowej i przerwy świątecznej przez mieszkańców Bullerbyn oraz rozmów z naszymi gośćmi o tym, jak oni spędzili Sylwestra oraz o ich planach na zbliżające się ferie. Następnie zaproponowaliśmy konkurs polegający na odgadnięciu, ile migdałów znajduje się w butelce. Wygrała osoba, która była najbliższa prawdzie. Jako noworoczny upominek przygotowaliśmy dla trzecioklasistów inscenizację na podstawie rozdziału „Lasse poluje na dzikie bawoły”. Pisząc scenariusz przedstawienia, wpadliśmy na pomysł, by wprowadzić kilka zmian w porównaniu z treścią książki i poprosić naszych widzów o ich odgadnięcie. Uczniowie IIIc bardzo dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. Świetnie spisali się również podczas odszyfrowywania przesłanych im przez nas wiadomości, szyfrowania życzeń noworocznych dla koleżanek i kolegów z wylosowanej grupy oraz odczytywania otrzymanych życzeń. Listy przesyłaliśmy specjalnym „urządzeniem pocztowym”, powstałym według pomysłu dziewczynek z Bullerbyn.
Przygotowania do zajęć dla trzecioklasistów zajęły nam sporo czasu, ale było warto. Wiele się od siebie nauczyliśmy i z satysfakcją obserwowaliśmy, że nasi młodsi koledzy chętnie uczestniczą w zaproponowanych przez nas działaniach.

Członkowie Klubu Miłośników Książek

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć.